Fogyókúra, de hogyan kezdjünk neki?

2020.09.04

Az előző blog bejegyzésben elkezdtük bemutatni azokat a lépéseket, amik segítségével mi elkezdjük a fogyókúránkat annak érdekében, hogy 

  • egyrészt sikeresen megszabaduljunk a plusz kilóktól, 
  • másrészt esélyesként tudjunk pályázni a Zamnia FOGYI VERSENY díjaira.

Nézzük a lépéseket!

Eddig áttekintettük tehát az első két lépést, ma a harmadik lépésről lesz szó:

  1. Hozd meg a döntést!
  2. Segítsd a fogyásodat a Fogyi Starter Kittel!
  3. Szabályok, amik szerint összerakod az étrendedet

3. lépés - Szabályok, amik szerint összerakod az étrendedet

A fogyókúra elkezdésével kapcsolatos döntés után, szerintem ez a második legnehezebb döntés, hogy hogyan állítsd össze az étrendedet.

Miért?

Mert számtalan diétával, szakemberrel, és sikertörténettel találkozhatunk az interneten, így ha nekikezdünk a keresgélésnek igen rövid idő alatt elveszhetünk a sok infó között.

Ezen kívül azok a szakemberek, akik az egészséges fogyást javasolják, jellemzően azt mondják, hogy 70%-ban az étrend, 30%-ban az edzés fogja elősegíteni a fogyásunkat, tehát kulcsfontosságú, hogy mikor mit eszünk.

Én is szembesültem a sokféle javaslattal, ezért úgy döntöttem, hogy a következő szempontok szerint fogjuk kialakítani az étrendünket:

  1. Nem dőlünk be a csodaszerek és a fogyi bogyók csábításának, így azok az oldalak, amik ilyen irányt javasolnak, felejtősek.
  2. Nem vonunk meg a szervezetünktől semmilyen tápanyagot.
    Kellenek az egészséges szervezet működéséhez a fehérjék, a zsírok, a szénhidrátok, figyelni kell a megfelelő mennyiségű rost- és folyadékbevitelre és a vitaminokra is. 
    Tehát azok a javaslatok, amik azt javasolják, hogy hagyj el teljesen ezt vagy azt az étrendedből, ki vannak zárva.

Rendben, de akkor mi marad?

Ez egy jó kérdés, a kulcs kérdés. 

  • Alapvetően a fogyás akkor következik be, ha a bevitt kalóriamennyiség kevesebb, mint a felhasznált kalória.
    Ez alapján jó kiindulópont lehet a kalóriaszámolásos diéta, amihez meg kell határoznod azt a kalóriamennyiséget (mondjuk egy kalkulátor segítségével), amit ha beviszel 24 óra alatt, akkor az annyi kalóriadeficitet okoz majd, ami fogyáshoz vezet.

  • Ez eddig nem nehéz, de van egy nehezítő tényező, mégpedig az, hogy nem mindegy, hogy mondjuk azt a napi kalóriamennyiségedet milyen ételekkel viszed be, mert lehet mondjuk 400 kcal-t bevinni 
  • körülbelül 4 evőkanál olívaolajjal,
  • vagy 2-3 darab rántott csirkeszárnnyal, 
  • de akár nagyjából fél kilónyi görög salátával is.

Mindhárom alternatíva más-más, a szervezet számára fontos tápanyagokat tartalmaz, amiknél egyáltalán nem mindegy, hogy mikor fogyasztod el.

A szénhidrátok fogyasztását például nem ajánlják 16 óra a diéta alatt, ha pedig edzeni is elkezdesz, akkor az edzést követően gondoskodni kell a megfelelő tápanyagok beviteléről, amiben segít például a FOGYI STARTER KIT-ben lévő PURE - ISO PRO 1000 G (ami egy gyors felszívódású, minőségi tejsavófehérje- izolátum, mely aminosavakat is tartalmaz), de az étkezésünknek is ezeknek a tápanyagoknak a bevitelét kell támogatniuk.

  • Hogy még tovább bonyolítsuk a kérdést, arról sem szabad például elfeledkezni, hogy az embereket testalkatuk szerint 3 csoportba sorolhatjuk:
  • ektomorf: magas, vékony, nehezen hízó
  • mezomorf: atletikus
  • endomorf: nehéz csontozatú, hízékony
    (Erről a témáról EZEN AZ OLDALON tudsz bővebben olvasni.)

Ha például az endomorf jegyek jellemzőek rád, akkor nehezen tudsz lefogyni, a sikeres fogyókúrád egyik kulcsa pedig az, hogy figyelsz a szénhidrátokra, a mennyiségre és arra, hogy milyen alapanyagokkal viszed be a szervezetedbe.

Mi a megoldás?

1. alternatíva

Nos, mivel minden ember más, és a szervezetünk működésében is vannak apró eltérések, ezért a legjobb megoldás, ha szakemberhez fordulsz, aki segít kialakítani azt az étrendet, ami neked a legmegfelelőbb.

2. alternatíva

Ha erre nincs lehetőség, akkor hozzánk hasonlóan keress egy olyan blogot, vagy weboldat, amelyen egy hozzáértő szakember által elkészített minta étrendeket és recepeteket találsz, és azokat felhasználva alakítsd ki a rád szabott étrendet (erről lesz szó a következő blogbejegyzésünkben), amit folyamatos tanulással, olvasással és főleg a tested jelzéseinek a folyamatos figyelésével korrigálsz.

Mire gondolok itt?

Ha például megáll a fogyás, akkor elsőként nem a bevitt fehérje vagy a zsír mennyiségét kell csökkenteni, hanem a szénhidrátokét egy kicsivel, s ha ez után beindul a fogyás, akkor ezzel az új értékkel kell a jövőben az étrendet összeállítani.
(Erről ITT olvashatsz bővebben.)

Hol találhatsz ilyen minta étrendet a fogyókúrádhoz?

Mutatok két forrást, amit jó szívvel ajánlok:

  • Az első, amit mi is használni fogunk, egy könyv, a Kóstoló sorozat Fogyókúra 1200 kalóriával című kötete, amit Szalayné Kónya Zsuzsa írt.
    A könyvben lévő napi mintaétrendeket alapvetően hölgyeknek állították össze úgy, hogy a kalóriabevitel mellett arra is figyeltek, hogy mindegyik nap megfelelő tápanyag ellátottságot biztosítson az olvasó számára.
    (Erről a könyvről van szó.)
    A könyvben lévő recepteket úgy fogjuk használni, hogy a KalóriaBázis weboldalon lévő kalória kalkulátor segítségével meghatározzuk azt a napi kalória mennyiséget, amivel fogyást tudunk elérni, és a könyv által megadott adagokat arányosan e szerint fogjuk növelni.
    Például:
    ha valakinek napi 2400 kcal-t hoz ki a kalkulátor, akkor a könyvben (ami 4 személyes recepteket tartalmaz), leírtak alapján elkészített ételekből dupla mennyiséget fogyaszthat el, és így fog hetente leadni 0,5-1 kg-ot.

  • A másik forrás, amit ajánlok, az Béres Alexandra weboldalán található, aki egy Súlykontroll rendszerbe foglalta az élelmiszereket, annak érdekében, hogy a fogyni vágyók könnyebben el tudják különíteni a különböző fázisokban fogyasztható élelmiszerek csoportjait.
    A weboldalon megtalálható 12 hetes minta étrend ételei receptekkel együtt elérhetőek az oldalon, tehát Te is könnyen el tudod készíteni, de meg is rendelheted az 5 étkezéses menüt.
    A receptek között egy kereső segítségével célirányosan tudsz keresni.
    Sőt, EZEN A LINKEN keresztül a Súlykontroll könyvet is le tudod tölteni teljes egészében.

Kérj segítséget!

A fogyás során az elsődleges fókuszpontod az egészséged legyen. Ez azt jelenti, hogy az egészségednek meg kell előznie még a fogyást is a fontossági sorrendben.

Emiatt a szakemberek azt javasolják, hogy ha van valamilyen betegséged, ami folyamatos orvosi felügyeletet vagy gyógyszer szedést igényel, vagy nagyobb túlsúlytól szeretnél megszabadulni, akkor kérd szakember segítségét és konzultálj a házi orvosoddal, hogy az egészséged ne kerüljön veszélybe.

Végül egy írást ajánlok a figyelmedbe, ami a sikeres életmódváltás titkáról szól.

Sok sikert kívánunk a fogyáshoz!


Szeretnél mielőbb értesülni a legújabb blog bejegyzéseinkről?

Csatlakozz Te is facebook csoportunkhoz!

Ha tetszett ez a cikk, akkor oszd meg ezt az információt másokkal is!

Zamnia Mánia hírlevél Legyél az elsők között, akik értesülnek a legújabb hírekről!